2016. szeptember 15., csütörtök

Egy kis ünneplés - FairyTale Book Tag

Sziasztok!

Akik régebb óta követik a blogot láthatják, hogy enyhe design váltáson ment keresztül az egész. Előzőleg írtam is egy két változtatásról, így a Facebook oldal mellett ez is fent volt a listámon. Miután a héten elértem a 3000 megtekintést (bár nem tudom, hogy ez mennyire jó, de én már személyes sikernek könyvelem el), ezért gondoltam ezt megünnepelem egy újabb  book tag-gel, amire kihívtak a molyon.
Gondoltam, mivel a könyvvel az olvasási válságom miatt rosszul haladok, addig ezt elkészítem ide. Annak ellenére, hogy eddig nem láttam még blogra kiírva, vagy csak én nem néztem utána, hogy szokás-e. Egyébként a héten még egy bejegyzés várható, mégpedig egy dél-koreai kosztümös drámáról, ami egyben vámpíros történet is. Nekem rögtön felcsillant a szemem erre, így nem volt vitás, mi is legyen a téma. De addig is, íme a Fairy Tale Book Tag, ami különböző mesék alapján gyűjt össze 13 kérdést az olvasási szokásaidról:


1. Pinokkió – A fiú, akinek megnőtt az orra, ha hazudott
Hazudtál már egy könyvről, mert szégyellted, hogy tetszett?



A rövid válaszom: NEM! És miért? Mert szeretek őszinte lenni és van egy olyan rossz szokásom, hogy ezt másoktól is elvárom. Ez alól a könyvek és filmek értékelése sem kivétel. Ha valami nem tetszik, akkor azt meg is mondom/írom, ami lehet valakinek fájó pont, de mindenkinek meg van a maga véleménye. Így színes az élet ;) 


2. A Szépség és a Szörnyeteg – A lány, aki nem a külsőbe szeretett bele 
 Melyik könyvet imádod, annak ellenére, hogy rémes a borítója?




Egyértelműen a Pokoli erény. Ez a borító valami katasztrófa következménye lehetett (nem mellesleg köze nincs a szereplőkhöz), ám ami a könyvben van, mindent kárpótol. Hatványozottan igaz rá a "Ne ítélj a borító alapján" elv. Bár a Sherrilyn Kenyon kötetek is hagynak némi kivetni valót maguk után ilyen téren. Ha innen nézzük, akkor könyvek végeláthatatlan sora felkerülne ehhez a kérdéshez. 



3. Hófehérke – Akire a szépségéért vadásztak 
Vettél már meg könyvet csak a borítója miatt, és ha igen, mi volt az? 

Szerintem ilyen minden könyvmolynak vagy csak olvasni szerető egyénnek megfordult az életében. Tehát az enyémben is előfordult már nem egyszer. Volt, ami csalódással végződött, volt ami olyan jó volt tartalmilag, mint a külseje. A két végletből szemezgetve erre jutottam:


A rossz: A. J. Molloy - X története 
Letisztult borító lepusztult tartalommal.


A jó: Tahereh Maffi - Ne érints (új kiadás)
Gyönyörű borító egy kellőképpen érdekes sztorival és egy felejthetetlen "főgonosszal".






4. Csipkerózsika – Akit elátkoztak, hogy aludjon, majd az igaz szerelem csókja ébresztette fel 
Melyik a kedvenc könyves párod? 



Fogós kérdés, nem mondom. Sok párt szeretek, nem is tudom melyiket tudnám kiemelni. Talán továbbra is Ash és Tory párosát az általam nagyon favorizált Acheron című Sherrilyn Kenyon kötetből. Nem azt mondom, hogy eget rengetően nagy újdonságokat hoz a kapcsolatuk, de az ahogy fel lett építve nagyon megtetszett. Ők ketten nem igazán szívlelték egymást, majd a sors úgy hozta, hogy együtt kellett működniük, innentől pedig egyenes út volt az egész. De talán az még jobban tetszett bennük, hogy nem voltak gyenge szereplők és a kémia is jól meg volt közöttük írva. Passzoltak egymáshoz, öröm volt olvasni a történetüket.


5. A kis hableány – Aki feladta az életét a szerelemért  
Szoktál kipróbálni új műfajokat vagy inkább maradsz azoknál, amelyeket ismersz és szeretsz? Ha kipróbáltál már újakat, melyik volt az utolsó ilyen könyv? 



Inkább maradok általában a jól bevált műfajoknál. Nagyon ritka az olyan, ha valami teljesen másba kezdek bele és gyakran meg is bánom a röpke ismeretséget. Még év első felében volt egy kis kitérőm a Kushiel dárdája kapcsán a fantasy más oldalára, de nem bizonyult számomra olyan tapasztalatnak, ami meggyőzött volna arról, hogy ezen jellegű könyveket kezdjek el sorra olvasni. És sajnos nem csak ezzel az egy kötettel voltam már így.


6. Hamupipőke – Aki elvesztette a cipőjét éjfél után 

Melyik volt az utolsó könyv, ami miatt fennmaradtál egész éjszaka?




Bármilyen meglepő, de ez a Mielőtt megismertelek volt. Ismét leszögezem, hogy nekem a könyv nem tetszett. De mivel már nagyon rágták a fülem miatta és én is gyorsan végezni akartam vele, ezért még a késői fekvést is bevállaltam, bár megeshet, hogy az alvással jobban jártam volna. Minden esetre, egynek pont jó volt. Amúgy máskor inkább az olyan könyvek tartanak ébren, amik már nagyon a fantáziámba ivódtak és nem is akarnak kimenni a fejemből, így addig megy nálam az olvasás, amíg el nem alszok majdnem a fáradtságtól.


7. Rapunzel – Akit bezártak egy toronyba 
Melyik volt a legrosszabb könyv, amit az elmúlt hónapban olvastál?




A Vérszag...azt hiszem molyon erről eleget írtam. Még egyszer nem szeretném felidézni, mert még mindig fáj. Mit tettek szegény Eric-kel??? Borzalom!!


8. Aladdin – A szegény fiú, aki egy dzsinnt talált
Melyik volt az utolsó „könyvkincs”, amit találtál?




Még év elején bukkantam rá az Ahol a szivárvány véget ér című remekre. Alapjaiba tőlem nagyon messze áll a levélregény fogalma is, úgyhogy teljesen meglepődtem, hogy ez mennyire jó és élvezhető tud lenni. Tartalmas, szórakoztató és elgondolkodtató.



9. Alice Csodaországban – A lány, aki a nyúlüregbe esett 
Melyik könyv olvasása során érezted úgy, hogy egy teljesen új világba csöppentél? 

Ide a teljes Sherrilyn Kenyon féle Dark-hunter szériát tudnám mondani. Nagyon különleges világ ez, ahol bármi megtörténhet. Gyönyörűen fel van építve a mitológiája, kifejezetten érdekes kapcsolatok vannak benne, még ha van is egy-két gyengébben sikerült darab. De persze emellett ott az Egy világ... Nalini Singh sorozat is, ami hasonlóan beszippant magába és nem ereszt ebből a furcsa lényekkel teli, alternatív jövőképből.


10. A békakirály – Az elvarázsolt herceg, aki újra emberré vált 
Melyik volt az a könyv, amelyikről azt gondoltad, hogy utálni fogod, de végül mégis megszeretted? 

A már fentebb említett Ahol a szivárvány véget ér az ott található indok miatt. És azért az időintervallum is egy kissé elriasztó volt.


11. Jancsi és Juliska – Akik elvesztek az erdőben és egy boszorkány elfogta őket 
Melyik testvérpár (fiú-lány) a kedvenced és miért?




Testvérpár???? Nem is emlékszem, melyik könyvben lehetett szó testvérekről, nem hogy kiválasztani belőle a kedvencemet XD


12. Piroska – Akit a nagymamának öltözött farkas felfalt 
Melyik könyvben csalódtál azután, hogy beleszerettél a borítóba és a fülszövegbe? 




Josephine Angelini-től a Baljós csillagok. Nagyon szép volt a borítója is, az alapszituáció pedig pont az volt, ami miatt még inkább érdeklődni kezdtem miatta. Aztán elkezdtem olvasni. Az egyik legrosszabb pár napom volt, azt hittem már nem lesz vége ennek a töménytelen blőd butaságnak vége. Én nem ajánlom olvasásra, de mivel szeretem a könyveket és legalább a borítója szép, ezért égetésre se ;) Jó az dísznek.


13. Rumpelstilskin – Akinek senki sem tudja a nevét 
Melyik az a könyv, amelyiket imádod, de nem kapott elég figyelmet? 

A Pokoli erény, de szerintem nem csak én vagyok ezzel így. Igaz, hogy a kiadás hagy némi kivetni valót maga után és gyakori benne a húzás-vonás, de alapjaiban a nyelvezete igényes és a témaválasztás is kellőképpen üdítő. Sérelmeztem is, hogy nem adták ki, csak a második részig a harmadik meg teljes egészében elmaradt. Pedig sokkal jobb, mint egyes populáris romantikus regények, de embere válogatja.


Nagyon szépen köszönöm a kihívást és ha van kedvetek, nyugodtan töltsétek ki ti is, akár itt akár máshol is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése