El se hiszem, hogy elérkezett ez a nap. Utoljára láthatjuk Ana és Christian "epikus" szerelmének "erotikus" kivetülését a nagy vásznon. Furcsa a tudat, hogy ez volt az utolsó Valentin-nap, amikor eme műremeket nézhetjük meg a mozikban, hiszen igazi programmá nőtte ki magát. Ha Bálint-nap, akkor Ötven árnyalat. Lehet ennek szellemében történhetett meg, hogy ezt a részt élveztem a legjobban. Bár be kell valljam, most nem volt olyan jó a közönség, mint az eddigi években. Valószínűleg pont akkor mentünk (premier), amikor az igazi fanok lepték el a termet. Már ha az utolsó három sor megtöltése annak számít. Ennyi baj legyen. Na de mi a többi?
A történet nem sokkal az előző rész cselekménye után veszi fel a fonalat. Christian és Ana a gyors eljegyzés után még sebesebben összeházasodnak, majd nászútra mennek, ahol a drága hímegyedünk lépten-nyomon féltékenykedik, ennek levezetéseként pedig csodás érzésekkel árasztja el újdonsült felesége testét, akinek egyébként most esett le, hogy a férje betongazdag. Ezalatt egy gyanús egyén gyújtogatni kezd a Grey Enterprise Holdings-nál. Mivel a tettes személyazonosságára nem derül fény (csak amikor megmutatják Anának a felvételeket, aki rögvest kiszúrja, hogy az egykori főnöke garázdálkodik a környékükön), ezért a gerlepár kénytelen hazarepülni. Eközben Christian-nel tervezik közös otthonukat, kocsikáznak, majd bele is keverednek egy autós üldözésbe. Kisvártatva lerázzák a nemkívánatos személyt magukról, majd újfent elönti őket a frissházas-hormonok. Természetesen Mr. Gazdagnak időközben üzleti útra kell menni, így egymagára (meg az inkompetens testőreire) hagyja a felelőtlen Ana-t, akit a fentebb említett ex-főnök meg is támad saját otthonukba (itt már a fejemet fogtam). A férfit letartóztatják, majd bíróságra viszik, ahol kiszabják az óvadékot, amit le is tesz, hogy tovább terrorizálhassa egykori alkalmazottát és annak házastársát. Újsütetű szabadságán felbuzdulva pedig elrabolja Ana új öribariját, azaz Christian kishúgát. Ugyanis kiderült, hogy Mr. Hyde miért irtózik Mr. Grey-től és akarja tönkretenni az életét. (A spoiler veszély miatt ezt most nem mondanám el, csak azt, hogy nagyon mondvacsinált az egész.)
Aki erre az összefoglalóra azt mondja, hogy elég kesze-kusza és semmitmondó, az most már tudja, milyen volt történet szempontjából az egész sztori. De talán az még beszédesebb, hogy ebben a részben még így is több minden történt, mint az eddigiekben összesen. Térjünk át a szereplőkre.
A 3 arckifejezésű lány újra visszatért |
Anastasia (Grey) Steel ilyen ostoba még nem volt. Komolyan, most jött rá, hogy a férje gazdag? Mert az eddigi részekben mi volt? Számomra volt kínos hallgatni a megjegyzését. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy azt hiszi, a szerelemmel meg tudja menteni Christian-t. És a legborzasztóbb, ebben a filmben sikerül neki! Egy komoly mentális betegséggel küszködő egyént, akit óriási trauma ért gyermekkorában, megmentett a szerelem! Kacag a májam, de megsúgom, ilyen nem létezik! Mindezeken túl Ana felelőtlensége soha nem látott méreteket öltött. Mind szexuális életére való tekintettel, mind testi épségét tekintve nem törődik semmivel, csak megy a saját feje után, azután pedig csodálkozik, amikor beütött a krach. Viszont volt egy épkézláb gondolata, mégpedig a terhességével kapcsolatban és abból kiindulva Christianra nézve. Ekkor először a három rész során azt mondtam, végre, a valóságban egy jellemes ember, főleg egy anya, tényleg ezt mondaná a születendő baba apjának, ha látná az hogyan reagál az egész helyzetre. Erre még kitérek Mr. Grey-nél. Csak sajnálom, hogy a jellemfejlődésnek így kellett végbemennie, meg azért volt erőteljes hanyatlás is, amikor régi főnöke ellátja a baját, mert azt hiszi, ő Supergirl, és már megint megy megmentőt játszani. És ez a személy áll egy cég élén kizárólag azért, mert a férje a tulajdonos, és bírtokási kényszeréből adódóan szeretné tudni, a felesége mikor mit csinál. Szóval Ana nem változott sokat az előző rész óta.
Azért látszik mennyire átéli a szerepet |
Christian Grey igazi papuccsá avanzsált. Ha volt valamiféle személyisége az eddigiekben, az most végleg elveszett. Nem látunk mást belőle, mint egy lobbanékony, hisztis, gyerekes pasast, aki fél attól, hogy elveszíti feleségét, de azért kijelenti, ő nem szeretne gyereket, mert osztozkodni kéne az asszonyon...a saját gyermekével. Mi van? Ez a felfogás a körülbelül 10 éves gyerekek szintjén van. És amikor megtudja, hogy apuka lesz, akkor is első dolga a pukkancsodás, majd az ex-szerető felkutatása beszélgetés céljából. Nem a saját háza tájékán kellene elintézni a dolgait? De, mint említettem, papucs lett belőle. Mégpedig azért, hogy az asszony el ne hagyja. Persze kell egy kis tragédia ahhoz, hogy megjöjjön a jobbik esze, ám ezt már nem tudja levetkőzni magáról, csupán eljut a következtetésre, inkább a gyerek, minthogy egyiksem. Természetesen a film legvégén, mint gondoskodó apát láthatjuk viszont, gyógyult emberként.
Akik ott hátul elhomályosítva láthatóak...engem ők jobban érdekeltek volan |
A mellékszereplőkről érdemben nem sokat lehet beszélni, hiszen csak kiegészítőként voltak jelen, amolyan tessék-lássék módon. Még Mr. Hyde is, akinek azért több időt is lehetett volna szentelni ügyes-bajos dolgai miatt. Érdekes lett volna, ha kap egy megfelelő hátteret és nem csak egy vállrántással intézik el a karaktert, mondván, itt a konfliktus, nesztek. Az őt segítő hölgyről már az első felbukkanásán lerí, hogy valami nem stimmel körülötte, így ezt a csavart gyorsan lelőtték számunkra. A testőrök, mint azt fentebb említettem, azt se tudják mi a feladatuk. Nem az lenne az első, hogy a lakásba az egyik testőr bemegy, szétnéz, majd kimegy és csak utána lép be a V.I.P? Legalább kérdeztek volna meg a forgatás előtt egy erre szakosodott cég képviselőjét, ha már ennyire akartak bele ilyet is. Christian testvérei jellegtelenek és teljesen feleslegesek, nincs velük kezdve semmi. De úgy egészében a teljes stábra elmondhatjuk, hogy semmilyenek. Egyébként elméletileg a legjóképűbb pasinak a történetben Grey-nek kellett volna lenni, erre berakták azt a testőrt, aki két mondatával is sokkal jobban eladta a (haszontalan kirakatbaba) karakterét, mint Jamie Dornan a három film alatt együttvéve. Szerintem őt kellett volna választani a főszerepre.
Ha ebből több lett volna... |
Összességében egy színtelen szagtalan széria legalább annyira lapos befejezéséről van szó. A történet alig létezik, az is mostanra a legcikisebb szexjelenetekkel lett kitöltve a trilógia során. Pedig azt hittem, a lábfeszítés után nincs alább, de ez a vibrátoros jelenet. Ezt nem bírtuk ki nevetés nélkül, olyan szinten volt röhejes. A szereplők ehhez mérten vacakok, akárcsak a színészi alakítások. A két főszereplőn konkrétan látszott a fásultság, és mennyire nem bírják elviselni egymást. Teljesen meg tudom érteni, miért nem erőltették meg magukat. Ezen már nem lehetett segíteni, hiszen magában a forgatókönyv silány, az alapokról nem beszélve. Azok a párbeszédek, a cselekményvezetés, a kidolgozottság... Fergeteges. 😑
Ami viszont pozitívum, az a szép kocsik, az egészen jó fényképezés (bár az első részt nem tudják túlszárnyalni), a továbbra is remek zenék, a film stáblista közbeni valódi befejezése. Valamint nem mehetünk el a tény felett, hogy izgalmas jelenet is volt. Komolyan. Egy darab, de ez már haladás. Továbbá a filmet belengő érzés ugyancsak sokat dobott az élményen. Nem éreztem hosszúnak, mint az elődöket, inkább pontosan megfelelőnek, és kevésbé fárasztott le ezáltal. Sőt, volt szándékosan vicces jelenet. Én csodálkoztam rajta, hogy még nevettem is.
*Hisztérikus nevetés* 😆😆😂 |
Szóval nem fogja megváltani a befejezés a világot. Az amolyan "meg-lettünk-volna-nélküle" kategóriás alkotás. Egy minden ízében feledhető szórakozás, ami se nem thriller, se nem romantikus, az erotikus jelzőről nem beszélve. De ha már itt van, akkor nézzétek meg. Ha másért nem, akkor azért, hogy tudjátok, ilyen is létezik. A rajongóknak természetesen kötelező és azoknak sem árt megnézni, akik az eddigi filmeket látták, illetve csalódtak bennük. Hátha ez egy kicsit jobb szájízt hagy maga után.
4/10
Jó kis vélemény volt, most már biztos hogy nagy ívben elkerülöm.... :D
VálaszTörlés