2017. április 30., vasárnap

Várjuk a csodát! Part two



Ha szerda, akkor #wonderwednesday. Mint ígértem, minden héten figyelemmel fogom kísérni ezt a kitűnő eseményt, amiből most már csak öt alkalom van hátra. Ugyan először azt terveztem, hogy már csütörtökön jövök a helyzetjelentéssel, de az utóbbi napok történései után éreztem, hogy van mit átgondolnom a WB marketingjével kapcsolatban.


Talán erre a válasz odaát van: MIÉRT????
Mikor eljött a szerda este, ismét a Twitter-t frissítettem folyamatosan a várva várt tartalmakért. Gondoltam, most majd valami mással rukkolnak elő, mint egy poszter, amit meg lehet nyerni. Illetve vadonatúj képekkel, esetleg filmrészletekkel jöjjenek ki.

Úgy álltam a dolgokhoz, hogy a WB/DC már nem tud nagyobbat bakizni, mint múlthéten. És újból hatalmasat tévedtem. Rá kellett jönnöm, van alább. Ugyanis körülbelül nyolc órakor kijött a film hivatalos Twitter oldalának legújabb posztja, ami nem más volt, mint egy újabb nyereményjáték. Csupán ezúttal ágyneműről szóló. ÁGYNEMŰRŐL!!!! *fáradt sóhaj* Először visítva felnevettem (szerintem az itthoniak nem is nagyon tudták mi bajom lehetett), aztán rájöttem, ez mennyire nem jó. Természetesen ismét ugyan azon paraméterekkel működött a játék.


Nem lepődtem meg, amikor jöttek az első felháborodott rajongói kirohanások. Én se tudtam elképzelni, hogy ezt a reklámozás módot bárki is komolyan tudná venni. De ez sem tántorított el attól, hogy megint frissítgessek, hátha jön új kép (az előzőekben szerzett tapasztalat alapján a forgatásról), egy kis érdekesség. Elvégre a múlthéten sem egyszerre jöttek a dolgok. Elő is került néhány fotó...megint ugyan arról a set-ről, ugyan attól a lánytól, és majdnem ugyan azokkal a képekkel. Ilyenkor tudok örülni, hogy nem videóblogger vagyok. Szerintem az arcjátékom mindent elmondott volna helyettem.

Viszont ez még mindig nem a legmegdöbbentőbb dolog volt az este. Ugyanis a legújabb frissítés során újabb bejegyzés látott napvilágot. A változatosság kedvéért újfent egy nyereményjátékkal kapcsolatban, ami egy párizsi útról szól az ottani forgatási helyszínekre. Ekkor változtam át Darth Vader-ré a Sithek bosszújának végéről és üvöltöttem fel kínkeservesen: NEEEEE!!!! Jó, ez valóban egy nagyon értékes ajándék, de nem hinném, hogy ez lenne álmai ne továbbja a rajongóknak. Tartalmat akarunk, nem pedig olyan nyereményjátékokat, ahol alapvetőleg rengeteg ember nem is vehetne részt. Ez akkora nagy kérés?

Hol a marketing?

A fentiekből megállapítható, mi verte ki a biztosítékot nem csak a rajongóknál, de általánosságban a nagyközönségnél. Az volt a csoda, hogy a múltheti fiaskó után nem jöttek a felháborodott bejegyzések/vlogok arról, merre lehet a reklámozás ezen formája. Mert nem az elméletileg reklámnapon, az biztos. Viszont most annál dühödtebben szakadt minden a DC nyakába.

Jöttek azok a teóriák, amelyeket múlthéten én is csattogtattam a film minőségét és a stúdió elszántságát illetően. Egyben szinte mindenki egyetértett: valami nem stimmel, ha ennyire ignorálják a saját filmjüket. Persze erre volt aki azzal válaszolt, hogy itt vannak a kisautók, az akciófigurák, Dr. Pepper dobozok, és a kidekorált versenyautó. Na de ezek mikor fognak mondjuk felénk eljutni? Nem mostanában, maximum, ha horribilis árakon megrendelik. Hatalmas gond, hogy csak a termékekre koncentrálnak. Számukra jön belőle pénz, ám a fogyasztói oldalról elégedetlenség fog keletkezni. Sőt, az egész csütörtöki nap arról szólt, hogy ennek hangot adtak. Az emberek ugyanis konkrétumokra vágynak, egy kis ízelítőre, hogy legyen min elgondolkodni, valamin fantáziálni. Nem minden áron nyereményjátékra, és ha nem tetszik, akkor még egyre. Ezzel nem lehet elmismásolni a dolgokat.

Amondó vagyok, ez a Wonder Wednwsday kezdeményezés nem nagyon megy a stúdiónak. Mindent csinálnak azon a napon, csak csodát nem. Mert azt a következő órákra szánják, de akkor minek kellett bejelenteni a szerdai "ünnepet"? Hogy jól hangozzon a neve? (tudjátok, WW=Wonder Woman 😑😑) Úgy érzem, ilyenkor a DC/WB agyhalottnak hiszi a tömeget, a potenciális nézőket, ami valljuk be őszintén, nem esik jól az embernek.

Te vagy fiam, Ares? 😮


Mint mindig, az éremnek két oldala van. Ami nem ment szerdán, az érdekes módon pénteken és szombaton igen. Ugyanis három(!), azaz 3 darab tv szpottal lettünk gazdagabbak. Ráadásként nem az eddigi előzetesekből összeeszkábált darabokkal bombáztak meg minket.



A pletyka az elkövetkező előzetesről már a szerdai ingyen cirkusz során felröppent, de úgy tűnt, ez egy darab hosszabb dolog lesz, és nem a héten három rövid. Sőt, abban reménykedtek egyesek, hogy a következő szerdán avatják fel a javítási esély érdekében. Viszont szerencsére nem így tettek, hiszen a jövőhét a Galaxis őrzőié, akárki akármit mond. Ezért nem lepődnék meg azon, ha egy hetet kihagynának a nagyobb hírverésekkel. Most úgyis a legtöbben a MARVEL következő nagy dobására koncentrálnak (köztük én is). Azután viszont teljes gőzerővel be kell dobniuk magukat, hogy a rossz szájízt eltüntessék, amit az eddigi marketing tevékenységük miatt keletkezett sokaknál.

Térjünk gyorsan vissza az friss ízelítőkre, mivel a háromból kettőben (Together, Power) felbukkan fő gonoszunk, Ares. Sokat nem mutatnak belőle, csak éppen egy falatkát, ami még nem csúszik félre a torkunkon. Emellett jó néhány új snittel is bővült az eddig látottak palettája. Egy látványos és akciódús kalandfilmnek tűnik, ahol, mint azt voltak olyan szívesek elspoilerezni az utolsó spot-ban, egy harcos istennő próbálja egy szedett-vedett bandával megállítani az első világháborút. A végeredmény persze kétesélyes, de eddig nem úgy tűnik, hogy rossz lenne. Erről pontosabbat csak a premier után lehet majd mondani.

Minden esetre érdekes időpont választás volt ez a Warner-től. Három előzetes szinte egyszerre... Nagyon kompenzálni akartak. És nem tudom hibáztatni azokat, akik nem ültek fel a "véletlenül így jött ki" vonatra. Ez szánt szándékkal történt így, rajongói nyomásra. Pont ezt a nyomást kellene elkerülni. Nem kell rögtön egy csokor előzetest hozzánk vágni, elég azt finoman és lassan adagolni, ezt a Wonder Wednesday-t meg elfelejteni. Oké, ha nem is elfelejteni, de mindenképpen jobban szervezni és más eszközökkel felhívni az érdeklődést, nem nyereményjátékkal és folyamatosan ismétlődő fotósorozatokkal. Talán az sem a legszerencsésebb, hogy két olyan film közé tették a premiert, mint a GOTG és az új Pókember. Érdekes lesz ebből a szempontból, annyi szent.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése