2018. július 18., szerda

Mozizás, ahogyan én szeretem - Filmes tag 2.


Már az idejére sem emlékszem mikor volt utoljára tag a blogomon, nem hogy filmes, de most végre egy ilyennel bővítem az oldal kínálatát. Köszönöm a kihívást Dorkának (Anya olvas blog), aki meglepett pár napja ezzel a kedvességgel. 😍😉 A következő röpke bejegyzés a filmes ízlésem feltérképezésére fog fókuszálni, ami mindig hálás téma számomra. De nézzük is, mit rejt magában ez a kérdéssor.

1. Moziban vagy otthon szeretsz filmet nézni?


Hol is kezdjem. Imádok moziba járni. Ha tehetném, az összes várólistás filmet ott nézném meg, ami a jövőben megjelenik kis hazánkban. Meg van a maga hangulata, és a mi "vidéki imaxunkban" mindig történik valami, ami tovább emeli a hangulatot. Vagy éppen rombolja, attól függően, milyen nem várt esemény következik be. Azonban szeretem a házi mozizást is egyedül és társas elfoglaltságként (mostanában főként barátnőimmel) egyaránt. Az előbbit inkább nehezebb napjaim során, amikor kell egy kis lazítás, de könyvolvasáshoz nincs türelmem (igen, sajnos ez gyakori probléma manapság).


2. Egyedül vagy társaságban? 

Mint az előző pontban említettem, ez teljesen a hangulatomtól függ. Amikor antisocial hour van nálam, akkor csak magamban, minden más esetben örülök a társaságnak, főleg ha közben ki tudunk beszélni egy-egy jelenetet vagy karaktert. De egyvalamire rájöttem, szeretek horrort nézni másokkal, ám még sosem láttam egyet sem moziban, így az is remélhetőleg jövő hónapban ki lesz próbálva (Slanderman). A tárgyra visszatérve, ahova semmiképpen sem megyek társaság nélkül az a mozi. Valamiért sokkal szórakoztatóbb, ha van egy ismerős arc, akivel megoszthatom az élményt. 


3. Mi idegesít legjobban a moziban? 

A hangoskodás a film közben. Nem lehet rendesen koncentrálni, ha valaki fejhangon üvölti a zöldségeit. Ennek megfelelően a zsibongó gyermek-különítmény is ide sorolandó az olyan filmeken, amik inkább idősebb korosztálynak szól. De a nem kívánatos zajhatásokba beletartozik a popcornos zacskó folyamatos morzsolgatása is. Az sem a kedvenc szituációm, amikor valaki elkezd mobilozni ezzel kiégetve a másik retináját. Ilyenkor felmerül bennem a kérdés, hogy valaki minek vált jegyet, ha nem is akarja nézni a filmet. Tudom, finnyás vagyok. 


4. Szoktál enni/inni/sms-ezni, stb. filmezés közben (zavar, ha mások csinálják)?


Annak ellenére, hogy másoknál nem szeretem hallgatni, én bőszen popcornozok és iszogatok a helyemen, de ezt megpróbálom a legkisebb zajmennyiség mellett végezni. Azonban mobilhoz nem nyúlok. Azért nézem a filmet, hogy lássam, nem pedig azért, hogy legyen egy alapháttérzaj, amire jól lehet taperolni a telót. 


5. Szerinted mi lesz a mozizás jövője? 

Azt nehéz lenne megmondani, de van rá esély, hogy a stream szolgáltatók miatt vissza fog még ennél is jobban esni a mozilátogatások száma. Márpedig, ha ez bekövetkezik, akkor nem lesz kifizetődő ilyen módon forgalomba hozni a filmeket. Reméljük nem így lesz, mert ez az élmények rovására fog menni, amiket a filmszínházak felkeresése nyújtanak.


6. Melyik filmet várod legjobban az idén?


Mivel idén már nem lesz Star Wars film, a Han Solo pedig annyira nem érdekelt, hogy megnézzem, amikor adták a moziba, ezért a konkurencia kínálatából válogatva eljutottam az egyértelmű válaszig: Aquaman! Remélem lesz annyira jó, mint a Wonder Woman volt múlt évben. 


7. Ha választhatnál, hogy melyik filmet játsszák újra a mozikban, melyik lenne az?

Nem is tudom. Sok film lenne, amit szívesen látnék még életemben egyszer mozivásznon. És persze ezzel együtt szélesebb körrel is megismerhetnék őket. 


8. Nézni fogod idén az Oscar-díjátadót?


Ki van zárva. Túl későn van, a visszanézéshez meg annyira nem érdekel. Inkább csak elolvasom a hírekben mi történt. Az utóbbi időkben sajnos ellaposodott maga a jelöltek palettája is. (Még mindig dühös vagyok, amiért se Patrick Stewart, se Hugh Jackman nem kapott jelölést a Logan-ért) Pedig régen, amikor a 2000-es évek elején adták az egyik kereskedelmi csatornán, akkor minden évben felvettem VHS-re. Viszont azok a szép idők elmúltak, akárcsak az emlegetett adathordozó ideje.  


9. Hogyan nézel filmet? Tv-ben játszottat, DVD-n, Blu-Rayn, VHS-en, iTunes-ról/Amazonról/Netflixről stb. letöltve, streamelve? 

Hogyan nézek filmet? A két szép szememmel. 😉 Egyébként ahogyan el lehet érni a filmet. Néha még VHS-ezek is. Bár a legtöbb szalag már enyhén rojtos, így érdekes képi világ tárul szemem elé, de még mindig szeretem ezt a retro mozizást. 


10. Szerinted milyen műfajú filmekből kellene többnek készülnie?

Nem tudom. Inkább azt mondanám, olyan filmek kellenének, amelyeknek mondanivalója is van, nem csak a látvány vagy egyéb figyelem elterelő motívum. Lehet látványfilm is limitáltan okos, csak ahhoz olyan szellemben kellene készíteni őket. De ez csak egy példa. 


Ennyi lenne a kicsit nyers válaszaim sora a kérdésekre, amit újfent szeretnék megköszönni Dorkának! 😊 Egyébként most visszanézve a mentéseimet, a közeljövőben lesznek még filmes és könyves tag-ek, ugyanis a kihagyott hónapok alatt felgyülemlettek, így most próbálom pótolni a hiányosságokat. 

Az én kihívottam Lyla, azaz Raccoonit lenne, de bárki más is kitöltheti egy forrásmegjelölésért cserében. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése