2016. július 9., szombat

Kihívás könyvmolyoknak, avagy Bookworm Book Tag

Sziasztok!


Nem is olyan régen jelentkeztem az első Book Tag-emmel. Ma egy másikkal fogok. Pár napja gyanútlanul felbarangoltam a Molyra, amikor a nekem szóló frissek között rábukkantam @Reader_RexFan karcára, aki az Egy Rex-rajongó Blogja nevű blogot vezeti. Mondanom sem kell, mennyire megörültem neki. Szóval ezúton is köszönöm :D A válaszait itt olvashatjátok. 
Szeretem az ilyen kihívásokat, mert egy kicsit beleláthatok a saját szokásaimba is, amiket esetleg még nem vettem észre, de ilyenkor felszínre törnek. Így el is határoztam, kitöltöm rögvest.  Sajnos ez egy kicsit csúszott, mert közben megbetegedtem, de összeszedtem magam és most megérkezett.

Íme a válaszaim:


1. Emlékszel még, hogy szeretted meg az olvasást? 

Mi másként, mint a Harry Potter lázzal, ami akkortájt kezdett befutni kis hazánkba. Abban az időben voltam felső tagozatos általános iskolás és az első film még nem érkezett meg a mozikba. Hogy őszinte legyek, előtte utáltam a könyveket. Ha már rájuk néztem zsigeri rosszullét fogott el. De amikor láttam, mennyi osztálytársam járkál a franchise termékeivel és áradozik róla, akkor már én is kíváncsi lettem. Talán innen ered az a szokásom is, miszerint a legkedveltebb könyveket elolvasom, miért magasztalhatják annyira vagy éppen szitkozódhatnak annyit miatta. Lényeg a lényegben, meg is kaptam karácsonyra a könyvet és rögtön beleszerettem. Alig vártam, hogy jöjjön a születésnapom és folytathassam a kalandot. Így lettem könyvmoly.


2. Általában hol olvasol?

Ez most valami becsapós kérdés, ugye? XD Természetesen ahol lehet. A lakás bármelyik részén, még az utcán is, ha van valaki mellettem, hogy figyelmeztetni tudjon a veszélyekre. Tömegközlekedés során is simán előveszek egy kötetet.


3. Egyszerre egy könyvet olvasol, vagy jöhet több is?

Az éppen aktuális hangulatomtól függ. És persze attól, mennyire vagyok kiégve olvasás ügyileg. Most speciel kettőt olvasok egyszerre, de érzem, hogy nem jó ez így. Viszont volt már három-négy könyv is egyszerre. Szóval jöhet több is, ha olyan a kedvem.


4. Melyik a kedvenc műfajod?

Urban fantasy, romantikus-erotikus, paranormális-románc, de ha elég érdekes a fülszöveg és az utolsó pár sor, akkor bármi jöhet.


5. Van olyan műfaj, amit akkor sem olvasnál, ha fizetnének?

Én egy valamit nem szeretek, a verseket. Nagyon hadilábon állok velük.


6. Van kedvenc könyved?

Rengeteg ilyen van. Itt egy részük meg is található.


7. Melyik a leghosszabb könyv, amit elolvastál? 

Az Acheron, ami egy kicsivel volt csak több, mint 800 oldal, de minden szenvedést megért, amikor megbirkóztam az angollal. Ha végre ihletet kapok és befejezem, akkor egyértelműen a Kushiel dárdája lesz majd a befutó, hiszen 964 oldal.


8. Könyvtári vagy saját könyveket részesíted előnyben?

Saját. Szeretem látni a polcaimon a könyveimet. Néha még el is dicsekszem velük. Hiába, szerénységem az erényem.


9. Jelenleg mit olvasol?


J. Kenner-től a Forró rabságot és Tara Sue Me-től az Alávetettet. De még elől hagytam A lelkek tavát és a Kushiel dárdáját is.


10. Hol veszed a könyveidet?

Boltban :D


11. Előrendeltél már valaha könyvet?

Nem. Az e-kereskedelem és én nem vagyunk jóban. Ha meg ki tudtam várni azt, hogy meglegyen a megjelenés dátuma, akkor már a jeles alkalmat is meg fogom tudni várni.


12. Hány könyvet veszel havonta?

Egyet se. Csak félévente (ritkábban negyed évente) szoktam jeles alkalmakra. Inkább kapni szoktam barátnőimtől vagy kölcsönkérem tőlük. De amíg volt nálunk egy könyvesbolt, amit egymás között úgy hívtunk, hogy az Occós, addig előfordult a havonta egy-kettő, mert újság áráért lehetett venni nagyon jó köteteket.


13. Mi a véleményed az antikvár könyvekről?

Szép számmal lennének olyan könyvek, amiket már csak egy antikváriumban lehet megkapni és kellenének. Szóval jöhetnek.


14. Egymás mellett tartod a már olvasott és még olvasatlan könyveidet? 

Igen. Kis magánkönyvtáramban meg van mindennek a helye. Amit viszont külön tartok, az a kölcsönzött könyvek. Amit már elolvastam, az a könyvespolc tetejére megy, amit meg olvasok valószínűleg az íróasztalomon végzi.


15. Az összes könyved el szeretnéd olvasni, ami a magánkönyvtáradban van? 

Persze. Nem porfogónak lettek véve ;)


16. Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amiket már nem fogsz újraolvasni soha?

Elajándékozom őket.


17. Adományoztál már könyvet?


Hogyne. Az egyik cipősdoboz-adományozásnál az akkori kedvencemet. Remélem tetszett ^^


18. Volt már olvasási válságod?

Ami azt illeti, most is egy kisebb fajtában szenvedek. De az is előfordult, hogy fél évig nem is néztem a könyveim felé se, ami már csak azért is volt nehéz, mert a polc ott van az ágyam mellett.


19. Mit gondolsz, túl sok könyved van?

Lehet ez furcsa lesz, de van amikor úgy gondolom igen.


Ezek voltak hát a válaszaim. Az én kihívottaim pedig:
  • @Ayasha
  • és bárki, aki ki szeretné tölteni! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése